سرخط خبرها

درباره سومین فصل از مسابقه «خنداننده شو» که روی آنتن رفته است

  • کد خبر: ۹۳۸۶۶
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
درباره سومین فصل از مسابقه «خنداننده شو» که روی آنتن رفته است
دوشنبه‌ای که گذشت آغاز سومین دوره مسابقه «خنداننده شو» در برنامه «خندوانه» بود و بازهم جمعی از استندآپ کمدین‌های جوان و ناشناخته گرد هم آمده اند تا با هم به رقابت بپردازند.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز - می‌شود از «خندوانه» به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی در یک دهه اخیر نام برد. هرکجا با آمار و ارقام و انتخاب پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی سروکار داریم، نام خندوانه همیشه در صدر این آمار است و سال هاست که لقب پربیننده‌ترین برنامه شبکه نسیم را با خود یدک می‌کشد. این برنامه از خرداد ۱۳۹۳ به روی آنتن رفت و هشتمین فصل آن، در حال پخش است. دوشنبه‌ای که گذشت هم آغاز سومین دوره مسابقه «خنداننده شو» در این برنامه بود و بازهم جمعی از استندآپ کمدین‌های جوان و ناشناخته گرد هم آمده اند تا با هم به رقابت بپردازند.

پیش‌تر مسابقه «خنداننده برتر» با حضور کمدین‌های شناخته شده برگزار می‌شد و بعد خنداننده شو از راه رسید تا شرکت کنندگانش را از میان مردم عادی انتخاب کند. داوران این دوره از رقابت ها، حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان هستند و اجرا به عهده امیرعلی نبویان است. اگرچه در دو دوره قبل انتقاد‌های زیادی به خندوانه و استندآپ کمدین هایش وارد شد، اما ورود پدیده استندآپ کمدی به فرهنگ ایران و تبدیل آن به هنری همه پسند و شناخته شده، مدیون تلاش‌های این برنامه بود.

این هنر، شیوه‌ای خاص برای پرکردن حفره‌های فرهنگ عامه است و از اتفاقات و جریان‌های روزمره بدیهی زدایی می‌کند و آن‌ها را به حیطه نقد می‌کشاند. اتفاق‌هایی که تا دیروز پیش چشممان عادی و طبیعی جلوه می‌کرد و حالا با محتوای طنز و در میان خندیدن هایمان، ما را به این وامی دارد که به لایه‌های پنهان رفتار‌ها و گفتار‌های جامعه توجه کنیم.

در فصل سوم خنداننده شو، بیست نفر در قالب چهار گروه باهم به رقابت می‌پردازند و ماحصل تلاش هایشان از دوشنبه تا پنجشنبه، هر شب ساعت ۲۳ به روی آنتن می‌رود. حضور آدم‌های گوناگون از اقشار مختلف جامعه و از جای جای کشور، دو اتفاق خوبی است که می‌شود آن را به فال نیک گرفت و چشم انتظار رقابتی جذاب، با شوخی‌های ساده، کوتاه و صمیمی بود. اگرچه در فرایند این مسابقه همه چیز شبیه به قبل است، اما شرکت کنندگان مسیر دشواری پیش رو دارند.

در سال‌های اخیر و با گذشتن دو دوره نخست خنداننده شو، حالا انتظار مخاطبان بیش از پیش است و چشم آن‌ها از استندآپ کمدی‌های جسته و گریخته در بستر‌های گوناگون پر است و شرکت کنندگان برای دیده شدن و جلب رضایت مخاطبان، کار سختی در پیش دارند. رسانه‌ها با سلامت روانی جامعه ارتباطی تنگاتنگ دارند و قادرند بخشی از فشار روانی تحمیل شده به مردم را کاهش دهند. خندوانه و خنداننده شو، این توانمندی را دارند که همچون فصل‌های گذشته، عده‌ای را با خود همراه کنند و شریک حال خوبشان باشند.


در ادامه بخوانید

«جناب خان» چگونه متولد و محبوب شد؟

اجرای نیما سهرابی در مسابقه «خنداننده‌شو ۳» + فیلم


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->